Klik Klik

Tuesday, May 1, 2012

Aku Kembali Kerana Dia....

Bismillah...Assalamualaikum..

Wahhh....dah bersawang rupanya 'nyanyisunyi'.bukan saja bersawang dan berhabuk..dah berhantu pun...:))

Nyanyisunyi merajuk sebab tuan rumah asik ke rumah 'muka buku'...ada tak yang masih ingat dan rindu2 pada nyanyisunyi...kalau ada Alhamdulillah...kalau tiada pun tak mengapa...sebab nyanyisunyi faham sangat2..sudahlah tidak menziarahi rumah sahabat2 lain..tetiba nak suruh orang datang rumah kita...mana aci...:))

Banyak sangat hal yang berlaku kebelakangan ini...dari kes anak2 hinggalah kes abah...alhamdulillah semuanya sudah kembali pulih seperti biasa...abah dah sihat dan keluar wad..mak pun nampak happy bila abah dah balik rumah..

Rasanya terlalu banyak yang aku terlepas pandang di sini...nak mohon maaf pada kak Nani@Marina Monroe..punyalah  plan nak ke majlis kenduri beliau..aku hanya merancang..namun perancangan Allah lebih tepat dan tiada siapa yg tahu...masa kenduri beliau aku dalam perjalanan pulang ke BBST...

Abdullah Zaki...Alhamdulillah sejak dikenakan tindakan gantung sekolah dia nampak banyak berubah...sejak dari hari itu dia sentiasa bersama aku.........tidak aku lepaskan dari pandangan mata melainkan waktu persekolahan...mudah2an doa2ku dan sahabat semua menjadikan dia lebih matang dan berubah demi kebaikan dirinya...

Sesuatu yang diluar dugaan berlaku...ianya sungguh membuatkan aku speechless dan mengalirkan airmata..bila seorang teman yang aku fikir telah meninggal dunia rupanya masih bernafas di bumi Allah ini..Alhamdulillah..mudah2an dia tabah menghadapi ujian Allah kerana penderitaan yang ditanggung itu....

Aku tidak boleh berjanji untuk lebih kerap berada di sini....atau lebih kerap menziarahi teman2...aku hanya mampu berkata Insyallah....Insyallah....

14 comments:

  1. Syukurlah akhirnya kehidupan seharian Ida telah kembali berjalan seperti biasa. Semoga langkah seterusnya adalah lebih baik dari semalam. InsyaAllah. :)

    ReplyDelete
  2. kuatkan semangat, kak!

    jumpe di mukabuku :)

    dill.

    ReplyDelete
  3. kehidupan ini, beginilah. bagai ombak laut. bagai langit yang luas.

    teruslah tabah hadapi hidup.usaha dan doa.

    teruskan bernyanyi selagi nyanyian boleh melipurkan hati...walaupun ianya sunyi!

    ReplyDelete
  4. masih ingat kak ida :) wani pon jarang ziarah ke rumah teman2 dah :((

    ReplyDelete
  5. iols masih ingat ngan NS....
    alhamdulillah.... back as normal jua...

    ReplyDelete
  6. salam
    semuanya dengan izinNYA ,kan...

    ReplyDelete
  7. Insyaallah tu pon dah kira beri harapan... tau!

    ReplyDelete
  8. Alhamdullilah..Semoga langkah2 seterusnya di limpahi keberkatan

    ReplyDelete
  9. risau nak buka blog akak takut terjumpa pontianak..hahahaa

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah...Semoga semuanya bertambah ok

    ReplyDelete
  11. Rindu betul kak nak tunggu update akak....Alhamdulillah ....semua dah ok

    ReplyDelete
  12. akak, awat lama bbenor x apdet nih! hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru halau hantu kak.limah td..hehe

      Delete

Tabung Anak

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...